محصولات

نحوه تنظیم دوربین DSLR برای فیلمبرداری


نحوه تنظیم دوربین برای ضبط فیلم های HD

قدم اول:انتخاب کیفیت ضبط فیلم

این گزینه تا حدی به مقاصد و هدف از ضبط ویدیو بستگی دارد و همچنین به حداکثر مدت زمان کلیپی که قراراست ضبط شود.

قدم دوم: تنظیم نرخ فریم – frame rate

بعضی از دوربین ها امکان انتخاب نرخ فریم فیلمبرداری هم دارند. استاندارد نرخ فریم در اروپا ۲۵فریم بر ثانیه میباشد، و در امریکا ۳۰ فریم بر ثانیه. می توان برای ایجاد اثر سینمایی از ۲۴ فریم بر ثانیه استفاده کرد. یا برای ایجاد اثر جالب حرکت آهسته (اسلوموشن – slow-motion)، از ۵۰-۶۰ فریم بر ثانیه استفاده شود.

قدم سوم: تنظیمات صدا
DSLR قادر به ضبط صدا نیز میباشد، اما در مورد آن باید بسته به استفاده کلیپ مورد فیلمبرداری تصمیم گیری شود. اگر قرار است خود به کلیپ صدا یا موسیقی اضافه کنیم، می توان گزینه ضبط صدا را خاموش کرد.

قدم چهارم: سازوکار میکروفون
برای ضبط بهتر صدا،از یک میکروفون خارجی که به دوربین متصل است استفاده میشود. میکروفون hotshoe گزینه مناسبی برای این کار میباشد.

قدم پنجم: تنظیم فوکوس را روی فوکوس دستی

دوربین ممکن است دارای قابلیت فوکوس خودکار در حین فیلمبرداری باشد (AF during video)، اما همیشه نمی توان در آن به باقی ماندن فوکوس بر سوژه اطمینان حاصل کرد. هر گونه اشتباهی ممکن است ویدیوی ضبط شده را خراب کند، بنابراین بهتر است که فوکوس روی دستی تنظیم باشد.

قدم ششم: استفاده از AF
اگر مجبور به استفاده از اتوفوکوس یا فوکوس خودکار شدید، با دقت و احتیاط این گزیته را انتخاب کنید. می توان در موقع فیلمبرداری از گزنیه های Live و تشخیص چهره استفاده شود، اما قبل از آن از Qucik mode دوربین (کانن) استفاده کنید.

 

دسترسی سریع به فرم های نوین تعمیرات