اخبار و مقالات

 

 

 


لنز دوربین به شکل یک استوانه متشکل از مجموعه عدسی هاست که با عبور دادن نور از خود و هدایت آن به داخل دوربین منجر می شود تصویر به طور مشخص و واضح بر روی نگاتیو عکاسی انعکاس یابد. وضوح و کیفیت عکس وابسته به لنز است تا دوربین.

قدرت، کیفیت و وضعیت لنزها به چند عامل بستگی دارد که اصلی ترین و اساسی ترین آنها فاصله کانونی و عدد دیافراگم است. فاصله کانونی را با عدد میلی متر میخوانند و نشان دهنده زاویه دید لنز است. فاصله کانونی کمتر زاوبه دید لنز بازتر خواهد بود.و هر اندازه فاصله کانونی بیشتر زاویه دید کمتر خواهد شد.فاصله کانونی در برخی از لنزها ثابت و در برخی دیگر متغیر است . آن دسته از لنزهایی که فاصله کانونیشان متغیر است قابل انعطاف بوده و کادر بندی برای عکاس راحت تر و آسان تر خواهد بود. در عوض لنزهایی که فاصله کانونی ثابتی دارند کیفیت بالایی دارند.

انواع لنز

مهم ترین خصیصه ای که لنزها را از هم متمایز میکند میزان فاصله کانونی آن هاست که از این جهت میتوان لنزها رو به سه گروه تقسیم بندی کرد: لنزهای واید، لنزهای تله و لنزهای نرمال.

لنز نرمال چیست؟

اگر فاصله کانونی لنز به اندازه سنسور دوربین یا قطر فیلم باشد ، نوع لنز را نرمال می‌نامند. نوع ایجاد تصویر لنز نرمال دقیقا همانی است که چشم انسان میبیند در نتیجه دارای تصویری نرمال و معمولی است.

لنز واید چیست؟

اگر فاصله کانونی از قطر سنسور یا نگاتیو کوچکتر باشد لنز را واید می نامند. زاویه دیدی که این نوع لنزها در اختیار عکاس قرار می دهد زیاد بوده و این نوع لنزها از پرطرفدارترین لنزها در میان عکاسان است. بیشتر برای عکاسی از منظره و عکاسی معماری مورد استفاده قرار می گیرد.

لنز تله چیست؟

اگر فاصله کانونی از قطر تصویری که روی فیلم تشکیل می شود بلندتر باشد لنز را تله می نامند. می توان گفت اگر فاصله کانونی لنز از فاصله کانونی لنز نرمال بلند باشد آن را لنز تله می نامند.

جهت تعمیرات لنز دوربین با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.
09123258426 -66342590