TX200v

دوربین دیجیتال سونی  TX200v


 دوربین TX200v دوربین دیگری از سری Ultra thin سونی می‌باشد. دوربینی با ابعاد 96 x 58 x 16 میلی متر که بسیار کوچک و باریک است. این دوربین مثل همه‌ی دوربین های سری T سونی مجهز به لنز پریسکوپی می‌باشد. بدین ترتیب که لنز در قسمت بالا و سمت راست قرار گرفته و سنسور تصویر نیز در قسمت پایین دوربین و رو به سمت بالا می‌باشد. بدین ترتیب دوربین می‌تواند خیلی باریک تر ساخته شود و حتی هنگام زوم کردن هم لنز از درون بدنه بیرون نمی آید. این دوربین از مدل پیشین خود هم کوچکتر و هم باریک تر می‌باشد و با بدنه‌ی فلزی حدود 129 گرم وزن دارد.

اما دوربین سونی TX200v مجهز به سنسور تصویر 18.1 مگاپیکسلی BSI-CMOS است. این سنسورها نسبت به سنسورهای معمولی CMOS حساسیت بیشتری به نور دارند و در ایزوهای بالاتر نویز کمتری تولید می‌کنند. حساسیت سنسور نیز در گستره ای از 100 تا 12,800 می‌باشد که عالیست. به خصوص به کمک بهره گیری از پردازشگر BIONZ کیفیت تصاویر تولید شده توسط این دوربین می‌تواند بسیار عالی باشد. ابعاد سنسور نیز همان 1/2.3 اینچ بیشتر دوربین های کامپکت و Bridge می‌باشد. رزولوشن 18.1 مگاپیکسل هم تفکیکی بسیار عالی را در جزئیات تصویر ایجاد می‌کند. این دوربین توانایی عکاسی 3D یا سه بعدی را هم دارد.
TX200v مجهز به لنز 28-140 میلی متر با توانایی زوم 5 برابر می‌باشد. این دوربین مجهز به نمایشگر 3.3 اینچی با کیفیت 1,229,760 پیکسل می‌باشد که کیفیت بسیار بالاییست. این نمایشگر از نوع لمسی است تا مجبور شوید کنترل بیشتر عملکردهای دوربین را از طریق آن انجام دهید. به خصوص فوکوس لمسی از طریق نمایشگر عملکرد بسیار کارآمد و لذت بخشی است.

همانطور که انتظار داشتیم، TX200v اصولا دوربینی Point to Shoot یا نشانه و عکس است. بدین ترتیب که برای کاربرانی ساخته شده که عکاسی اتوماتیک را ترجیح می‌دهند. کافیست که دوربین را بر روی مود عکاسی iAuto قرار دهید تا کار عکاسی شما به نشانه رفتن دوربین به سوی سوژه و فشردن دکمه‌ی شاتر ختم شود. دوربین خود همه‌ی تنظیمات را برای گرفتن بهترین و با کیفیت ترین عکس انجام می‌دهد. در مود Program AE شما بیشترین اختیار را بر روی نوردهی خواهید داشت. ولی به جز این‌ها مودهای صحنه‌ی بسیار متنوع و زیادی هم بر روی این دوربین وجود دارند که می‌توانید به صورت دستی از بین آن‌ها انتخاب کنید. TX200v توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه را دارد که عالیست. فلاش داخلی آن هم بردی در حد 3.1 متر دارد که فلاش چندان قدرتمندی نیست ولی برای دوربینی در این ابعاد خود است.

دوربین سونی TX200v مجهز به گیرنده‌ی داخلی GPS می‌باشد. با روشن کردن GPS این دوربین، موقعیت دقیق مکانی هر عکسی که می‌گیرید به همراه دیگر اطلاعات آن ثبت می‌شوند. این دوربین همچنین دوربینی ضد آب است. بدین ترتیب که می‌تواند فشار آب تا عمق 5 متری را تحمل کند. بنابراین TX200v را می‌توان پیشرفته ترین دوربین ضد آب هم دانست. همچنین ضد نفوذ ذرات ریز و ضد سرما تا دمای -10 درجه‌ی سانتیگراد را دارد.

 TX200v پیشرفته ترین دوربین این کلاس سونی است که از امکانات بسیار متنوع و خوبی بهره می‌برد. علاوه بر امکانات پیشرفته در عکاسی و فیلم برداری، ضد آب، ضد سرما و ضد غبار نیز هست که آن را پیشرفته ترین دوربین با چنین ویژگی هایی می‌کند.

 

 9 نکته تمیز کردن دوربین برای عکاسان

CANON LENZ 28-300

Canon Power Shot A1400

Fujifilm دوربینی با بزرگنمایی 50x به بازار عرضه می نماید

 

دسترسی سریع به فرم های نوین تعمیرات