Sony Alpha NEX-5

 دوربین Sony Alpha NEX-5


  این دوربین از سنسور CMOS (Exmor APS Full HD) معرفی شده است، و آداپتور بدون آینه ی E-mount ساخته شده اند و هر دو دارای نمایشگر tilt/filp با کیفیت بالا (نمایشگر با دید 170 درجه و قابل چرخش)، قابلیت عکس برداری پی در پی سریع، فیلم برداری Full HD هستند.

 

به علاوه سه نوع لنز E-mount وجود دارد: لنز 16 میلی متری با 2.8 Fکه میدان دید 24 میلی متری را نشان می دهد, لنز استاندارد 55 – 18 میلی متری F3.5-5.6 با زوم ثابت و لنز یک 20-18 میلی متری با سوپرزوم F3.5-6.3.

کیفیت عکس DSLR

کوچکترین و سبک ترین دوربین با لنز قابل تعویض (NEX-5)
سنسور 14.2 مگاپیسکلی CMOS Exmor™ APS HD
فیلم برداری Full HD با صدای استریو و فوکوس خودکار سریع و بی صدا
همراه با نرم افزار رابط جدید و شهودی به همراه راهنما و فنون عکاسی
لنز های سری E-mount که با لنز های DSLR (به همراه آداپتور اختیاری Mount ) سازگار است.
وسعت دید پاناروما با قابلیت 3D

اکنون عکاسان می توانند از عکس های با کیفیت و عکاسی سریع که برای کاربران DSLR اهمیت زیادی دارد با استفاده از این دو دوربین جدید کاربری آسانی دارند, لذت ببرند.

استفاده از NEX-5 سونی با لنز های قابل تعویض و فیلم Full HD ساده است. یک دوربین جدید با کیفیت عکس DSLR (لنز دیجیتال مونو رفلکس) و عکاسی سریع

دوربین های NEX-5 به خانواده ی دوربین های a ملحق شده اند که کیفیت عکس DSLR و قابلیت تعویض لنز را در یک طراحی جدید داراست و به سادگی در جیب یا کیف جای می گیرد. در مقابل،‌ مدل های DSLR رایج، ساختار بدون آینه ی این دوربین باعث شده است که ضخامت این دوربین ها فقط 24 میلی مترباشد.

این دوربین سنسور پیشرفته Exmor™ APS HD CMOS با رزولوشن 14.2 مگاپیکسل قرار دارد که از سنسور های موجود در دوربین های کامپکت بسیار بزرگتر است و همین مساله باعث شده که عکس هایی با نویز بسیار کمتر و تاثیر فوکوس بیشتر داشته باشیم. این قابلیت برای کاربران DSLR آشناست.

 تصاویر و تنظیمات دوربین روی یک نمایشگر Xtra Fineبزرگ،‌روشن و 7.5 اینچی با تکنولوِژی TruBlack دیده می شود که برای دید راحت تر در هر وضعیتی برای عکاسی بالا و پایین می رود. نمایشگر قابلیت اعمال روشنایی خودکار را دارد تا حتی زمانی که در هوای آزاد هستید، دید عالی داشته باشید. تکنولوژی نمایشگر TruBlack روشنایی و کانترست دید بالا در تنظیمات عکس و دوربین را میسر می کند.

 NEX-5 اولین دوربین های سری a هست که فیلم برداری Full HD را بسیار ساده می کند. با لمس دکمه ی Movie REC ،‌دوربین NEX-5 با صدای استریو فیلم می گیرد و فایل های فشرده MPEG4 برای کامپیوتر خانگی و اشتراک گذاشتن در صفحات وب مناسب است. فیم های که دوربین NEX-5 با کیفیت بالای AVCHD می گیرد برای اتصال به تلویزیون های Full HD مناسب است. محل اتصال وسایل جانبی هوشمند در این دوربین وجود دارد که امکان اتصال میکروفون استریوی ECM-SST1 را داده تا با فیلم های Full HD را با کیفیت صدای بالا ضبط کنید.

دوربین های NEX-5 اولین دوربین سری الف هستند که ویژگی Sweep Panaroma را دارند. فقط کافی است دکمه ی شاتر را فشار دهید و دوربین را از سمتی به سمت دیگر یا از بالا به پایین حرکت دهید. فریم ها به طور خودکار با سرعت بسیار بالا به هم می چسبند و یک پاناروما با 23 مگاپیکسل پاناروما و میدان دید 226 درجه ایجاد میشود. فایل های پانورامیک را می توان در 3D های بسیار خوب که با تلویزیون های BRAVIA™ 3D سازگارند به کار برد.

بگذارید چند مورد از ویژگی‌های اصلی این دوربین را بازگو کنیم. دوربین سونی آلفا NEX-5 از سنسور تصویر 14 مگاپیکسلی APS HD CMOS بهره می‌برد و توانایی گرفتن عکس‌هایی در ابعاد 3056 × 4592 پیکسل با فرمت‌های JPEG, RAW و یا هر دو را دارا می‌باشد. سرعت عکاسی پیاپی پایه‌ی آن 2.3 فریم بر ثانیه می‌باشد که از هر دوربین DSLR کمتر می‌باشد و این کمی ناامید کننده است ولی سپس متوجه خواهید شد که این دوربین با یک آپشن قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت 7 فریم بر ثانیه را نیز دارد. به علاوه سرعت شاتر آن به 4000/1 ثانیه نیز می‌رسد که این یک ویژگی DSLR مانند به حساب می‌آید. ویژگی دیگری که بر روی DSLRهای خوب یافت می‌شود رنج سرعت ISO بالا است که از 100 تا 12800 می‌باشد که برای این دوربین از 200 تا 12800 می‌باشد. دوربین سونی آلفا NEX-5 برای مبتدیان نیز دارای مد کاملا اتوماتیک می‌باشد. پس می‌توان فقط دوربین را نشانه رفت و دکمه‌ی شاتر را فشرد تا با کیفیت‌ترین عکس به طور خودکار گرفته شود. ولی همانند دوربین‌های حرفه‌ای انواع تنظیمات دستی از جمله مود Full Manual را برای عکاسی حرفه‌ای ارایه می‌دهد. پس همانند یک دوربین DSLR همه‌ی پارامترها قابلیت تنظیم دستی را دارند. دوربین NEX-5 مجهز به 25 نقطه‌ی فوکوس خودکار می‌باشد که این فوق‌العاده می‌باشد.

 

 NEX-5 قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت بالا را دارد به طوری که 3 عکس با میزان نور دهی متفاوت در دوربین به طور الکترونیکی ترکیب می شوند. در نتیجه عکسی با میزان پویایی بالا با جزئیات سایه روشن وسیع به وجود می آید.

 

 

 

دسترسی سریع به فرم های نوین تعمیرات